Sunday, March 29, 2015

အၾကည္ေတာ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း


စာေရးဆရာ အၾကည္ေတာ္နဲ႔ ၀န္ဇင္းအဖြဲ႔သားမ်ား ေတြ႔ဆံုခဲ့တုန္း ၀န္ဇင္းစာဖတ္ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ရင္ထဲက စကားေတြကို ဘယ္လို ျဗဴးခဲ့တယ္ဆုိတာ ၀န္ဇင္းပရိသတ္မ်ားအတြက္ ျပန္လည္ေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဆရာပရိသတ္မ်ားအတြက္လည္း ျပန္လည္ေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါဦးေနာ္။

#WZ - အၾကည္ေတာ္ဆိုတဲ့ နာမည္တစ္ခုကို ဘယ္လိုထိန္းသိမ္းသလဲ၊
#AKT- ကိုယ့္ရဲ႕အရည္အေသြးနဲ႔ အဓိက သက္ဆုိင္မွာေပါ့။ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္မွာ ယံုၾကည္မႈရွိေနဖို႔နဲ႔ အၿမဲတမ္း စိတ္ပါေနဖို႔ပါပဲ။

#WZ - ဆရာက စာေပေဟာေျပာပြဲေတြလည္း သြားေဟာေျပာေနတာျဖစ္လို႔ စာေရးၿပီး အသိပညာေပးရတာနဲ႔ စကားနဲ႔ေဟာေျပာရတာ ဘယ္လိုကြဲျပားခ်က္ မ်ိဳးရွိလဲ။

#AKT - စာေပေဟာေျပာပြဲက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အမ်ားဆံုး တစ္နာရီ၊ တစ္နာရီခြဲအတြင္းမွာပဲ ေဟာေျပာရတာဆုိေတာ့ သူတုိ႔အတြက္ အဓိက ထိေရာက္မယ့္ စကားေတြကိုပဲ ေျပာရတာေပ့ါ။ စာေရးတာကေတာ့ စာအုပ္ေပါင္း ေလး ငါး ေျခာက္ဆယ္ ရွိေနၿပီဆုိေတာ့ အဲ့ဒီထဲကမွ ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳတဲ့၊ ကိုယ့္ဘ၀အေတြ႔အႀကံဳထဲက အေကာင္းဆံုးဟာေတြကို (၂) နာရီေလာက္ သူတုိ႔အတြက္ အသိပညာရေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေျပာရတာေပ့ါ။

#WZ - ခုဆိုဆရာက စတိုင္ယာလို႔ေခၚတဲ့ သေရာ္စာေရးတာကို ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္မွာ ေရးသားတာ အပတ္စဥ္ေပါ့။ အဲ့ဒီေတာ့ စာေပဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕အကူးအေျပာင္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥေတြကို အမွားေတြကို ဒီလိုေထာက္ျပျခင္းက ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာထိ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ႐ွိ တယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။

#AKT - ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း စတိုင္ယာေပါ့၊ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပတာကို အၿမဲတမ္း လုပ္ေနတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္အျမင္နဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တု႔ိ ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲလာတာမ်ိဳးေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့လည္း အရင္က ဘာမွမေျပာခဲ့ရတာနဲ႔စာရင္ ဒီလို ေျပာခြင့္ရလာတာက အခုေတာ့ အက်ိဳးရွိတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ေနာက္ပိုင္းဆုိရင္ေတာ့ နည္းနည္းအသိအမွတ္ျပဳၿပီးေတာ့ ျပင္လာလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ ယူဆရတာေပ့ါ။ အဲ့လိုျဖစ္လာလို႔ရွိရင္လည္း ေကာင္းမယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။

#WZ - သေရာ္စာဟာ အားျပင္းသေလာက္ အထိအခိုက္မ်ားတာမို႔ ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ ေရးသားသင့္ပါသလဲ။

#AKT - သေရာ္စာဆုိတဲ့ သေဘာက လူတစ္ေယာက္ကို ထုိးလိုက္သလိုပါပဲ။ ကိုယ့္ရဲ႕ လက္သီးျပင္းအားနဲ႔ တစ္ဖက္လူရဲ႕ ခံႏိုင္ရည္ကို တြက္ရတာေပါ့ေနာ္။ တကယ္လုိ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ လက္သီးျပင္းအားက တအားျပင္းသြားလို႔ရွိရင္လည္း တစ္ဖက္လူအတြက္ အနာတရ ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ ကိုယ္ထုိးတာကို ေပ်ာ့သြားလို႔ရွိရင္လည္း ဘာမွထိခိုက္တာမ်ိဳး မျဖစ္ဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ သေရာ္စာဆုိတဲ့ သေဘာက ကိုယ္ထိုးလိုတဲ့ အားနဲ႔ တစ္ဖက္လူရဲ႕ ခံႏိုင္ရည္ကို အၿမဲ တြက္ရတာေပ့ါေနာ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သေရာ္စာဆိုတဲ့ သေဘာက ေ၀ဖန္ေရးဆန္တဲ့ ဟာသေပါ့။ ေ၀ဖန္တယ္ဆုိရင္လည္း အားလံုးသိတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ျဖစ္ေနရမယ္။ လူမသိတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို သေရာ္ေနမယ္ဆုိရင္လည္း ဘယ္လိုမွ ထိေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အားလံုးသိတဲ့ အရာျဖစ္ရမယ္။ ခုနက တစ္ဖက္လူရဲ႕ ခံႏိုင္ရည္နဲ႔ လက္သီးျပင္းအားကို သိရမယ္ေပ့ါ။

#WZ - ေစာၾကည္ျဖဴ၊ ျမင့္စန္းရီ ေရးျဖစ္ခဲ့ပံုေလး ေျပာျပေပးပါ ဆရာ။

#AKT - ေစာၾကည္ျဖဴဆုိတာက ကၽြန္ေတာ့္နာမည္အရင္းေပါ့။ ေနာက္ ျမင့္စန္းရီဆုိတာက ဇာတ္ေကာင္တစ္ခု ေမြးလိုက္တာေပါ့။ အဓိကကေတာ့ ဟာသကို ေရးတယ္ဆုိတာ ဟာသမွာ နာက်င္မႈ ပါတယ္။ ဟာသတစ္ခုကို ျဖစ္ဖုိ႔ကို သြားရိုးသြားစဥ္အတုိင္း သြားေနလို႔ရွိရင္ ဟာသမျဖစ္ဘူးေပါ့။ ေနာက္ သြားေနရင္းနဲ႔ ခလုပ္တိုက္ၿပီး ေခ်ာ္လဲမွ ဟာသျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ ဟာသရဲ႕ သေဘာတရားက နာက်င္မႈပါတဲ့အတြက္ တစ္ဖက္လူ ရယ္ရေပမယ့္ ဒီေမွာက္လဲတဲ့သူကေတာ့ နာတာေပါ့။ နစ္နာမႈ ရွိတာေပါ့။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အရင္ေရးတဲ့အခါက်ေတာ့ သူမ်ားကို နာတာထက္စာရင္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အရင္ေရးၾကည့္လုိက္တာေပါ့။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဇာတ္ေကာင္လုပ္ၿပီးေတာ့ ေရးလိုက္တယ္။ ေနာက္ ျမင့္စန္းရီဆုိတာကလည္း ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္
စိတ္ကူးယဥ္ထဲက ေကာင္မေလးေပါ့ဗ်ာ။ အဲ့လိုပဲ ေျပာရမွာေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႕က ျမင့္စန္းရီကို အျပင္မွာ တစ္ကယ္ရွိတယ္လို႔ ထင္ၾကတာေပါ့။

#WZ - ဘီလူးဆိုတာက ဘယ္လိုလူမ်ိဳးျဖစ္မလဲ ဆရာ။

#AKT - ဘီလူးဆုိတာက လူတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဒီလို အျပဳအမူမ်ိဳးလုပ္တတ္တဲ့ လူေလးငါးေယာက္ေလာက္ကို ေပါင္းၿပီးေတာ့
ဇာတ္ေကာင္တစ္ခုအေနနဲ႔ ဖန္တီးခဲ့တာေပါ့။ အျပင္မွာ မရွိဘူးလားဆုိေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အကုန္လံုးလုပ္တတ္တဲ့ အမူအက်င့္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္က လူတစ္ေယာက္တည္းကိုပဲ ဇာတ္ေကာင္တစ္ခုအေနနဲ႔ လုပ္လိုက္တယ္ေပါ့၊ ဖန္တီးလိုက္တယ္ေပါ့။ ဒီေတာ့ ဘီလူးဆိုတာလည္း အျပင္မွာ တကယ္ရွိေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္လို တကယ္ အသက္၀င္ လာတာေပါ့ေနာ္။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ အျပင္မွာလည္း ဒီလိုလူေတြက ရွိေနတာကိုး။ အဲ့ဒီအတြက္လည္း ဘီလူးဆုိတာလည္း ေအာင္ျမင္လာတယ္လုိ႔ပဲ ေျပာရမယ္ေပါ့။

#WZ - ဟာသ၀တၳဳေတြ အေရးနည္းလာတာ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ားလဲ ဆရာ။

#AKT - ဟာသ၀တၳဳကို အမွန္အတုိင္း ေျပာရရင္ ဖန္တီးရတာ အခက္ဆံုးပဲ။ လူတစ္ေယာက္ကို သရုပ္ေဆာင္ခုိင္းသလို မ်က္ႏွာနဲ႔ ေျပာင္ျပလို႔လဲ မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က စာေၾကာင္းေတြႀကီးပဲ ေရးျပရတာ။ ဆုိေတာ့ ဖန္တီးဖို႔အတြက္ကို အစကတည္းက ဖန္တီးႏိုင္တဲ့လူက အေရအတြက္ နည္းခဲ့တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္ကဆို ဆရာ ေသာ္တာေဆြတို႔၊ ဆရာ အီၾကာေကြးတုိ႔ ရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဟာသဆုိတာ နည္းနည္း မ်ိဳးဆက္ျပတ္သြားတာေပါ့။ ဟာသကိုပဲ သီးသန္႔ေရးတဲ့ မ်ိဳးဆက္က မရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ ဟာသ၀တၳဳေတြ ေရးတယ္။
အဲ့ဒီခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေရးစတုန္းက အဲ့လိုမ်ိဳး ျမန္မာျပည္ကလည္း တစ္ခုခု လုပ္တယ္ဆုိရင္ အကုန္လုိက္လုပ္တတ္ၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေရွ႕မွာဆို ဂမၻီရဆုိ ဂမၻီရသမားေတြႀကီးပဲ၊ စံုေထာက္၀တၳဳဆုိလည္း စံုေထာက္၀တၳဳေတြ တပံုႀကီးပဲ။ အဲ အဲ့ဒီလူေတြပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဟာသျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ ဟာသ၀တၳဳဆုိတာ မေရမတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ထြက္လာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီဟာက အေျခခံသေဘာတရား လိုတာေပါ့။ ဟာသကို တကယ္၀ါသနာပါလို႔ ေရးတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒီဟာ ေခတ္ေကာင္းလို႔ လာ၀င္ေရးတာလား၊ အဲ့ဒီမွာ ဟာသ၀တၳဳစာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ ေရးတဲ့ဆရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ ျပန္ေပၚလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကာလာတဲ့အခါ သူတို႔ လမ္းေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔လိုင္း မဟုတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူတုိ႔က ျပန္ျပန္ၿပီးေနာက္ဆုတ္သြားၾကတာေပါ့။
ဒီဟာသကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုပဲ တစိုက္မတ္မတ္ ေရးတဲ့သူမရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဟာသ၀တၳဳေတြ အထြက္ ျပန္နည္းသြားတာေပါ့ေနာ္။

#WZ - လူပ်ိဳႀကီးနဲ႔ အပ်ိဳႀကီးကို ရွင္းေအာင္ေျပာျပပါဆရာ။

#AKT - သူက သီအိုရီကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ၊ အလြယ္ကူဆံုး ေျပာရရင္ လူပ်ိဳႀကီးဆုိတာ ဂ်ိဳပါတယ္ေပ့ါ။ ဦးခ်ိဳပါတဲ့ သတၱ၀ါေပ့ါဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ မေခြ႔တတ္ဘူး။ အပ်ိဳႀကီးကေတာ့ ခ်ိဳလည္း မပါဘူး။ လန္႔လန္႔
ေျပးေနတာေပါ့ဗ်ာ။

#WZ - ဘ၀ဆုိတာ ဟာသတစ္ပုဒ္ဆိုရင္ ဘယ္အပိုင္းက ေပ်ာ္ရႊင္စရာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မလည္းဆရာ။

#AKT - အဓိက, ကေတာ့ ကိုယ္လုပ္သမွ်ထဲမွာ မေကာင္းတာေရာ၊ ေကာင္းတာေရာ ငယ္စဥ္တုန္းမွာပဲ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္ေပ့ါ။ အသက္ႀကီးလာလို႔ရွိရင္ ကိုယ္လုပ္မိတာေကာ၊ မလုပ္မိတာေရာ ေနာင္တရတာေပါ့။ အဲ့ဒီေတာ့ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေနတာကေတာ့ ေပ်ာ္စရာအေကာင္းဆံုးပါပဲ။

#WZ - ေနာက္ထပ္မ်ိဳးဆက္သစ္အားေပးအသိမွတ္ျပဳ ထိန္းေၾကာင္းေပးမယ့္ မွတ္ခ်က္ေလးေပးပါ။

#AKT - အခုမ်ိဳးဆက္ကေတာ့ တယ္လီဖုန္းေတြႀကီးပဲ ထိုင္ပြတ္ေနတာ ေတြ႔ရတာေပါ့ေနာ္။ စာအုပ္ဖတ္ဖုိ႔ က်န္တဲ့ဟာကို ေလ့လာဖို႔ဆုိတာထက္ကို.. ဒီဖက္ အစိုးရေခတ္မွာ အေကာင္းဆံုး ေျပာင္းသြားတာက အရင္တုန္းက သိန္း (၅၀) ေလာက္ေပးရတဲ့ ဖုန္းကို အခု (၁၅၀၀) ေလာက္နဲ႔ ရေနၿပီေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီအတြက္ လူေတြက တယ္လီဖုန္းေပၚမွာ ရွာေဖြလို႔ မကုန္ႏိုင္ေသးဘူး ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဒီ တယ္လီဖုန္းဆုိတဲ့ ကိစၥေတြအားလံုး ၿငိမ္သြားမွ ဒီ စာေပဖက္ကို ျပန္လွည့္လာမယ္လု႔ိေတာ့ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ေနတာကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသား ေတြ ခရီးသြားတဲ့အခါမွာ၊ သြားခ်င္တဲ့ေနရာကို ေရာက္ေအာင္သြားတယ္။ အသြားခ်င္ဆံုးေနရာကို ရည္မွန္းၿပီးသြားတယ္။ အဲ့ဒီမွာ သူတုိ႔ အေကာင္းဆံုးဆုိတဲ့ ေနရာကိုေရာက္တဲ့အခါ သူတုိ႔ဖတ္ဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးစာအုပ္ေတြကို သယ္သြားၾကတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ သူတုိ႔က စာဖတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ကို အၿမဲတမ္း ထိေတြ႔မႈျဖစ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ၊ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ၊ ေနာက္ စာေပကရတဲ့ အက်ိဳးေတြကို သူတုိ႔က အမ်ားႀကီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ခံစားရတာေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာေတာ့ ခုနက ေျပာသလို ဒီ တယ္လီဖုန္း
ေပၚမွာတင္ ရွာလို႔မကုန္ေသးတဲ့အတြက္ ဘာမွေတာ့ သိပ္ၿပီးေျပာင္းလဲလာဖို႔က သိပ္ၿပီးမျမင္ေသးပါဘူး။

#WZ - ဟုတ္ကဲ့ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ။
#AKT - ဟုတ္ကဲ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ဒါေလးကေတာ့ ဆရာကိုယ္တုိင္သံုးတဲ့ facebook အေကာင့္ပါတဲ့ ခင္ဗ်ာ။

www.facebook.com/sawkyi.phyu.315?fref=ts

အခုလို ဆရာအၾကည္ေတာ္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴးေလးကို ဖတ္ရႈၿပီးေတာ့ ဆရာ့ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားသာမက ၀န္ဇင္းပရိသတ္မ်ားပါ ေက်နပ္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ပါတ္ေတြမွာလည္း ဘယ္သူေတြနဲ႔ ၀န္ဇင္းအဖြဲ႔သားေတြ ေတြ႔အံုးမွာလည္းဆုိတာ ေစာင့္ေမွ်ာ္အားေပးၾကပါဦးလို႔..
Download Wun Zinn

0 comments:

Post a Comment