Sunday, March 29, 2015

ခုႏွစ္ႀကိမ္လဲရင္ ရွစ္ႀကိမ္ ျပန္ထၾကမယ္


ဟိုတယ္သို႔ ၀င္လိုက္သည္ႏွင့္ ဧည့္ႀကိဳေကာင္တာတြင္ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ၿပံဳးရယ္စြာ စကားေျပာေနေသာ သူမကို ျမင္လုိက္ကတည္းက ယေန႔ရံုးက ေတြ႔ရန္ လႊတ္လုိက္သည့္ ႏိုင္ငံျခားသူ ျဖစ္မည္ဟု ထင္မိသည္။ သူမကလည္း မိမိကို ျမင္သည္ႏွင့္
"----- ကုမၸဏီက လႊတ္လိုက္တဲ့ သူထင္တယ္?"
"ဟုတ္ကဲ့..မဂၤလာပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ 'သက္' ပါ"
သူမက လြယ္အိတ္ထဲမွ စာရြက္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ထုတ္လုိက္ၿပီး"ေတြ႔ရတာ ၀မ္းသာပါတယ္ 'သက္' ကၽြန္မနာမည္က 'ေမာ္နီကို' ပါ၊ ဒါေတြက
ကၽြန္မ ေတြ႔ရမည့္ လူစာရင္းေတြနဲ႔ ကၽြန္မ သြားခ်င္တဲ့ ေနရာေတြပါ"
မိမိက သူမေပးေသာ စာရြက္ကို လွမ္းယူ၍ ဖတ္ၾကည့္ရင္း...
"ဟုတ္ကဲ့၊ ဒါျဖင့္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားၾကရေအာင္ ခင္ဗ်ာ"
-------------
သူမနာမည္မွာ 'ေမာ္နီကို' ဟု ေခၚသည္ဟု ရံုးက အေစာကတည္းက ေျပာျပထား၍ သိရွိရၿပီး နာမည္ႀကီး ဒီဇိုင္နာတစ္ေယာက္ျဖစ္ကာ သူမ လုိအပ္သမွ် ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးရန္ ရံုးက ေျပာလိုက္သည္မွအပ မိမိမွာ ဘာမွမသိပါ။ ျပင္သစ္သူပီပီ မ်က္လံုးမ်က္ဖန္ေကာင္းေကာင္း၊ ႏွာတံေပၚေပၚႏွင့္ ဆံပင္အျဖဴေရာင္ အတိုညွပ္ထားသည့္ သူမမွာ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ ၆၀ နီးပါး ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းရေသာ္လည္း သူမကို ၾကည့္ရသည္မွာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ေလးတစ္ေယာက္လို သြက္လက္ေပါ့ပါးေနသည္။ ရွင္သန္ေနသည့္ လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္လိုပင္။ သူမနွင့္ ပတ္သက္၍ ထုိအရာတုိ႔အျပင္ မိမိသည္ အျခားအရာတစ္ခုကို ထူးထူးျခားျခား သတိထားမိၿပီး အရာရာကို စူးစမ္းလိုသူ (စပ္စုလိုသူ) မိမိအေနျဖင့္ ထိုအရာကို ၾကည့္ရင္းႏွင့္ပင္ သိခ်င္စိတ္ ျပင္းျပ လာမိသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုမွ စေတြ႔သည္မုိ႔ မိမိလည္း အိမ္ရွင္ ဧည့္၀တ္ေက်ရန္သာ ပထမဦးစားေပးဟု ႏွလံုးထား၍ သူမ အလုပ္အတြက္ လုိအပ္သည္မ်ားကိုသာ လုိက္လံကူညီေပးရင္း ႏႈတ္ဆိတ္ေနမိသည္။
အလုပ္ကိစၥမ်ားၿပီး၍ ဟိုတယ္သို႔ ျပန္လုိက္ပို႔အၿပီးတြင္ သူမက - 'သက္၊ မနက္ျဖန္ကို ထပ္လာခဲ့ေပးပါ၊ ကၽြန္မ သြားခ်င္တဲ့ ေနရာေတြ ရွိေသးလို႔' ဟု ဆုိ၍ မိမိမွာလည္း ၿပံဳး၍ ေခါင္းညိတ္ကာ မနက္ျဖန္ လာခဲ့ပါမည္ဟု ကတိေပး၍ ျပန္လာခဲ့သည္။ အျပန္လမ္းတြင္ေတာ့ မနက္ျဖန္တြင္ သူမႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိသိလိုသည့္အရာကို ေမးျဖစ္ေအာင္ ေမးမည္ဟု စိတ္ပိုင္းျဖတ္လုိက္သည္။
--------------------
မနက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ သူမ သြားခ်င္သည့္ ေနရာမ်ားကို လိုက္ပို႔ၿပီး၍ ေန႔လည္စာ စားခ်ိန္တြင္ စားေသာက္ဆိုင္တစ္ခုတြင္ ၀င္ေရာက္စားေသာက္ရင္း မိမိက စကားစလိုက္မိသည္။

"'ေမာ္နီကို' ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ခုေလာက္ ေမးခြင့္ျပဳပါ၊ ခင္ဗ်ားကို စေတြ႔ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ ဒါေလးက ထူးဆန္းတယ္ ထင္လုိ႔ပါ။"
"ေမးပါ၊ ဘာမ်ားလဲ?"
"ဟုတ္ကဲ့၊ ခင္ဗ်ား လက္ေပၚမွာ ထုိးထာတဲ့ တက္တူးေလးက ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ထူးဆန္းလုိ႔ပါ"
သူမက ၿပံဳးရင္း "'ဒါက တက္တူးတစ္ခုပဲ မဟုတ္ဘူးလား"...
"ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ မွားရင္လည္း ခြင့္လႊတ္ပါ ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ ကေတာ့ တက္တူးကို ႀကိဳက္တယ္ဆုိရင္ ခႏၶာကိုယ္အႏွံ႔၊ လူျမင္ရတဲ့ ေနရာေတြမွာ အေနာက္ႏိုင္ငံသားေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ထိုးၾကတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ စကားလံုးတစ္လံုး၊ သေကၤတတစ္ခုဟာ သူတုိ႔ဘ၀အတြက္ အေျပာင္းအလဲႀကီးႀကီး ျဖစ္ေပၚခဲ့တယ္ဆုိရင္လည္း အဲ့ဒါေလးတစ္ခုတည္းကို ထုိးထားတတ္ၾကပါတယ္၊ 'ေမာ္နီကို' ရဲ႕
တက္တူးဟာ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားမွာ ပါတယ္ထင္လို႔ပါ"

သူမက ထပ္မံၿပံဳးျပရင္း...
"ရွင္..မွန္ပါတယ္..'သက္' ဒါေလးဟာ ကၽြန္မဘ၀အတြက္ အင္မတန္မွ အေရးပါတဲ့ စကားလံုးေလးပါ။ ကၽြန္မ အျမတ္တႏိုးထားလုိ႔ ကၽြန္မ လက္မွာ ထုိးထားၿပီး အၿမဲ အမွတ္ရေစတာပါ"..
"ဟုတ္ကဲ့၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာျပပါလား ခင္ဗ်ာ.." ၿပီးမွ မိမိသည္ အားနာစြာျဖင့္ (လုပ္သည္က အရင္၊ စဥ္းစားသည္က ေနာက္ဆုိသည့္ မိမိ၏ အက်င့္အတုိင္း)
"အဆင္မေျပရင္လည္း မေျပာပါနဲ႔ ခင္ဗ်ာ...ကၽြန္ေတာ္ စကားမွားသြားရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္"...
သူမက လက္ကာျပလုိက္ရင္း...
"အို...မဟုတ္တာ...ကၽြန္မ ဒီအေၾကာင္းကို လူေတြကို ေျပာျပရတာ ႀကိဳက္ပါတယ္၊ ေလာေလာဆယ္ ကၽြန္မ ေမးခ်င္တာေလးက... ကၽြန္မအေၾကာင္း ဘယ္ေလာက္ သိသလဲ လို႔ပါ"
"ဟုတ္ကဲ့...ျပင္သစ္နဲ႔ ဂ်ပန္မွာ နာမည္ႀကီး ဒီဇိုင္နာတစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး ေဟာလီ၀ုဒ္၊ ေဘာလိ၀ုဒ္အျပင္ ေမာ္ဒယ္ေလာကမွာပါ ခင္ဗ်ားဟာ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဒီဇိုင္နာတစ္ေယာက္လုိ႔ သိထားပါတယ္"
"အဲ့ဒီ မတုိင္ခင္ကေကာ..."
"ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး..." ဟု ေျပာရင္း မိမိစိတ္ထဲ တြင္လည္း တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ေတာ့ လန္႔လာသည္။ ကုမၸဏီအတြက္ အင္မတန္ အေရးႀကီးသည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို မိမိမွာ မိမိ၏ ေဆြမ်ိဳး အေဒၚတစ္ေယာက္လုိ ဆက္ဆံေျပာဆို ေနမိသည္ကို ကုမၸဏီသာ သိသြားပါက၊ ေနာက္ သူမ စိတ္ခုသြားကာမွ မိမိမွာ ဒုကၡေရာက္မည္ကို လန္႔လာေနမိသည္။

"ဒီတက္တူးေလးကို မေျပာခင္ ကၽြန္မ ဘ၀အေၾကာင္းကို အရင္ေျပာျပမွ ရွင္ နားလည္လိမ့္မယ္။ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္မက ျပင္သစ္ႏိုင္ငံက ဆင္းရဲသား ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ ေမြးဖြားလာတဲ့ သူတစ္ေယာက္ပဲ၊
ပိုက္ဆံမရွိေတာ့ မိသားစု အေျခအေနက မေျပလည္ဘူးေလ၊ ကၽြန္မလည္း မိသားစု အေျခအေနေၾကာင့္ ေက်ာင္းပညာေရးကို စိတ္မ၀င္စားမိဘူး၊ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးမိုက္ခဲ့တာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ ဘုရားသခင္က
ကၽြန္မကို လက္ေဆာင္တစ္ခုေပးထားခဲ့တယ္၊ ဒါကို လက္ေဆာင္လုိ႔ မသိခင္အခ်ိန္အထိေပါ့၊ ကၽြန္မက အက်ၤ ီေလးေတြ၊ ဂါ၀န္ေလးေတြ၊ ေနာက္ ဒီဇိုင္းေလးေတြကို စိတ္၀င္စားတယ္ေလ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဖက္ရွင္ပညာကိုေတာ့
အလ်ဥ္းသင့္သလို သင္ယူႀကိဳးစားခဲ့တယ္.."
"ေနာက္ ကၽြန္မ အသက္ ၁၉ ႏွစ္မွာ အိမ္ေထာင္က်တယ္၊ ရတဲ့ ေယာက္်ားက လည္း ကၽြန္မနဲ႔ ပံုစံတူအတိုင္းပါပဲ။ ေနာက္ ကၽြန္မ အသက္ ၂၁ မွာ သူနဲ႔ ကၽြန္မ ကြာရွင္းခဲ့တယ္။ အိမ္ေထာင္စုေတြ ကြဲၿပဲတဲ့ ထံုးစံအတုိင္း ပိုက္ဆံမရွိရာက အစျပဳၾကတာေပါ့"
"ၾကားရတာ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ေကာင္းပါဘူး ဗ်ာ..."

သူမက ထပ္မံ ၿပံဳးျပရင္း...
"ေနာက္ ကၽြန္မလည္း စိတ္ဓာတ္က်လာတယ္၊ ဒါနဲ႔ ကၽြန္မနဲ႔ ဖက္ရွင္ ၀ါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ဂ်ပန္မွာသြားေနတာ့ ၊ကၽြန္မလည္း ဂ်ပန္မွာ အလုပ္ရလိုရျငား သြားခဲ့တာကေန ကၽြန္မဘ၀ ေျပာင္းလဲလာခဲ့တာေပါ့"

"ေၾသာ္...ဟိုေရာက္ေတာ့ ခင္ဗ်ား အဆင္ေျပလာတယ္ေပါ့.."

"ဘယ္ကသာ...ပိုဆိုးလာတာ 'သက္' ရဲ႕၊ ရွင္တုိ႔ႏိုင္ငံကလူေတြ ထိုင္းနဲ႔ မေလးရွားႏိုင္ငံေတြမွာ အလုပ္သြားလုပ္သလိုမ်ိဳး ကၽြန္မလည္း သြားလုပ္တာပါ။ ေရာက္ခါစက ေနစရာ အခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ၊ မ်က္ႏွာစိမ္း တစ္စိမ္းေတြၾကားမွာေပါ့၊ ေနာက္ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ျဖစ္သလိုေနရင္း ကၽြန္မ ၀ါသနာပါတဲ့ ဖက္ရွင္ကို လုပ္ေနခဲ့တယ္၊ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ကေတာ့ ႀကံဳသလို ေျဖရွင္းခဲ့ရတာေပါ့၊ တစ္ခါတစ္ေလ ကေလးေတြကို ျပင္သစ္စကား သင္ေပးတယ္၊ တစ္ခါတစ္ေလ ကၽြန္မ အရမ္းႀကိဳက္တဲ့ ဒီဇိုင္းေလးေတြကို ေစ်းေပါေပါနဲ႔ ေရာင္းခ်ခဲ့ရတာေပါ့..."

"ေအာ္..."
"တစ္ေန႔ေတာ့ ဂ်ပန္အထည္စက္ရံုတစ္ရံုက မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္က ကၽြန္မ လုပ္ထားတဲ့ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းေတြကို ၾကည့္ခ်င္တယ္တဲ့...သူတုိ႔ စက္ရံုကို လာခဲ့ပါဆုိလုိ႔ ကၽြန္မ သြားခဲ့တယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ေဆာင္းတြင္း တစ္မနက္မွာပဲ။
စိတ္က ေလာေနတာနဲ႔ အခ်ိန္ကို ေသခ်ာမၾကည့္မိတဲ့ ကၽြန္မဟာ အေစာႀကီး သြားရမယ့္ေနရာကို ေရာက္ေနတာေပါ့၊ ဒါနဲ႔ အနီးအနားက ေကာ္ဖီဆုိင္ေလးမွာ ေကာ္ဖီေသာက္ရင္း ေစာင့္မယ္ဆုိၿပီး ထုိင္ေနခဲ့တယ္ေလ..."

သူမက ေမာသြားဟန္ျဖင့္ ေရတစ္ခြက္ကို ေသာက္လုိက္ရင္း...
"အဲ့ဒီမွာ ကၽြန္မ ဒီ စာသားေလးကို သြားေတြ႔တာပဲ" သူမ လက္ေပၚတြင္ ထိုးထားသည့္ တက္တူးေလးကို ျပရင္း "ဆိုင္ေလးရဲ႕ အေပၚမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတာေပါ့၊ အမွန္ကေတာ့ အိမ္တုိင္းလိုလိုမွာ ဒီလို တက္တူးထဲက စာေလးကို ခ်ိတ္ဆြဲထားတာ ကၽြန္မ ေတြ႔ေနရတယ္၊ ကၽြန္မလည္း ဂ်ပန္စကားကို သင္ေနေပမယ့္ မဖတ္တတ္ေသးဘူးေလ၊ ဒါနဲ႔ ဆုိင္က ၀ိတ္တာေလးကို ေမးလုိက္တာေပါ့၊ "ဒါ ဘာအဓိပၸာယ္လဲ" လို႔၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ဒါကို ကၽြန္မက ကံေကာင္းေစတဲ့ မႏၱာန္၊ အင္းျပားတစ္ခုခုလို႔ ထင္ေနတာ..."

"ဒါေပမယ့္ စားပြဲထုိးေကာင္ေလးရဲ႕ အေျဖေၾကာင့္ ကၽြန္မ ၿငိမ္သက္ သြားမိ တယ္ေလ.."

မိမိက... "အဓိပၸာယ္က ဘာမ်ားလဲ ခင္ဗ်ာ..."

"ဂ်ပန္စကားေလးတစ္ခြန္းပါ၊ 'သက္' ရွင္ ယံုပါ့မလားေတာ့ မသိဘူး၊ ဒီစကားေလးေၾကာင့္ ကၽြန္မ ဘ၀ ေျပာင္းလဲလာတယ္ဆုိတာ..."
"ဟုတ္...ကၽြန္ေတာ္ ယံုပါတယ္"
"အဓိပၸာယ္က ... 'ခုနစ္ႀကိမ္လဲရင္ ရွစ္ႀကိမ္ျပန္ထ' တဲ့"...

"ဗ်ာ...ခုနစ္ႀကိမ္လဲရင္ ရွစ္ႀကိမ္ျပန္ထ..ရိုးရိုးေလးပါလား.."

"ဟား...ဟား...'သက္' ရဲ႕၊ တကယ္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ လိုအပ္တဲ့အခ်က္ေတြက ရိုးရိုးေလးေတြပါပဲ၊ လူေတြရဲ႕ အတၱနဲ႔ အေတာမသတ္ႏိုင္တဲ့ ေလာဘေၾကာင့္သာ ဆန္းျပားတယ္ ထင္ရတာပါ..."

သူမ စကားေၾကာင့္ မိမိမွာ ...
"ဟုတ္ကဲ့...ကၽြန္ေတာ္က အံ့ၾသလို႔ပါ၊ ဒီလိုမ်ိဳး စကားဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာမွာလည္း ရွိပါတယ္၊ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ အလုပ္လုပ္ရာမွာ ဇြဲမေလွ်ာ့ဖုိ႔နဲ႔ အစဥ္တစိုက္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ မဟုတ္လား..."

"ဟုတ္ပါတယ္...ဒါေပမယ့္ အဲ့တုန္းက ကၽြန္မ ေတြးမိတာေလးက ေၾသာ္...ငါ ဘယ္ေလာက္ပဲ ငါ့ဘ၀က ၾကမ္းတယ္ေျပာေျပာ၊ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ေတာ့ ငါ အဆင္ေျပေအာင္ ႀကိဳးစားလာခဲ့တာပဲ၊ ေျပာရရင္ေတာ့ ငါဟာ ငါ့ကိုယ္ငါ ေလးစားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲလို႔..ေပါ့"
"ငါ့ကိုငါ ေလးစားတဲ့ သူတစ္ေယာက္...ဟုတ္လား?"

သူမက...
"ေလာကမွာ လူဟာ ေလာကဓံရဲ႕ လိႈင္းတံပိုး တုိက္ခိုက္မႈေတြေၾကာင့္ ဘ၀တုိက္ပြဲမွာ ရံႈးနိမ့္မႈေတြ ႀကံဳရတာ ဓမၼတာပါပဲ၊ သို႔ေပမဲ့ ဘ၀တုိက္ပြဲမွာ ရံႈးနိမ့္မႈေတြ ႀကံဳရေပမယ့္ ဒီတုိက္ပြဲကို ဆက္တုိက္ေနတဲ့ ငါကေတာ့ ငါ့ကိုယ္ငါ မရံႈးဘူး...တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ ကၽြန္မဟာ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ေလးစားလို႔ ဒီအရံႈးေတြၾကားမွာ လဲက်သြားတုိင္း ျပန္ျပန္ထလာတာေပါ့..."

"အင္း.. ခင္ဗ်ားေျပာမွပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေရးေရးေလး ျမင္ေတာ့တယ္၊ ဟုတ္တာေပါ့၊ မိမိကိုယ္ကို မေလးစားတဲ့သူဆုိတာ ဒီအရံႈးေတြၾကားမွာပဲ လဲက်ေနေတာ့မွာေပါ့၊ အခ်ိန္ကုန္ဆံုးေနေတာ့မွာေပါ့၊ ျပန္ထၿပီး ဆက္ေလွ်ာက္ဖုိ႔ဆုိတာ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္၊ ကိုယ့္တန္ဖိုးကိုယ္ ေလးစားမွ ျဖစ္မွာေပါ့.."

"ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...ကၽြန္မ ေျပာတာ နားလည္တဲ့အတြက္..." သူမက ရယ္စရာေျပာေတာ့ ...မိမိပါ ရယ္မိသည္။

"အဲ့ဒီေန႔ကစၿပီး ကၽြန္မ အရံႈးေတြကို မေၾကာက္ေတာ့ဘူး၊ လူေတြနဲ႔ ေတြ႔ရဲ ေျပာရဲ ဆုိရဲ၊ အရံႈးေတြကို ရင္ဆုိင္ရဲလာတယ္၊ ဒါဟာ ကၽြန္မ မရံႈးေတာ့မွာ မို႔လို႔ မဟုတ္ဘူး၊ အရံႈးေတြၾကားက ျပန္ျပန္ထလာမွာျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ
ေလးစားသြားလို႔ပဲ.."
"...."
"ဒါဟာ အင္မတန္မွ ရိုးရွင္းတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ သီအိုရီပါပဲ၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေလးစားတဲ့သူဆုိတာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္နဲ႔မွ ယိုင္ၿပိဳမလဲသြားေတာ့ဘူး၊ သူဟာ က်ိန္းေသေပါက္ တစ္ေန႔မွာ ေအာင္ျမင္လာမွာပဲ။ ဒီေနရာမွာ အလ်င္းသင့္လို႔
ကၽြန္မ ႀကံဳခဲ့တာေလးေတြကို ေျပာျပခ်င္တယ္..."

"ဟုတ္ကဲ့..."

"ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဟာ ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီးမွာ စစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ခ်ံဳးခ်ံဳးက်ခဲ့ရတာ လူတုိင္းအသိပဲ၊ ဒါေပမယ့္ စစ္ေအးေခတ္ရဲ႕ အဖြံ႔ၿဖိဳးဆံုးႏိုင္ငံေတြထဲမွာ သူတုိ႔ ထိပ္ဆံုးက ပါေနတယ္၊ ေနာက္ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ဒဏ္ေတြျဖစ္တဲ့
မီးေတာင္ ေပါက္ကြဲတာ၊ ငလ်င္လႈပ္တာေတြဆုိတာ ခဏခဏ ျဖစ္လြန္းေတာ့ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးမႈေတြဆုိတာ ရွင္တုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ျမင္ေနရတာပဲ မဟုတ္လား..ၿပီးခဲ့တဲ့ ဆူနာမီတုန္းကလည္း ႏူကလီးယား စက္ရံုေတြ ေပါက္ကြဲတာ၊ တုိက္တာအိုးအိမ္ေတြ ၿပိဳက်ပ်က္စီးတာ၊ လူေတြ ေသေက်ၾကတာ အားလံုး အသိပဲေလ...ဒါေပမဲ့ ဒီႏုိင္ငံက လူေတြဟာ သူတုိ႔ကိုယ္သူတုိ႔ အင္မတန္မွ ေလးစားတဲ့ သူေတြ...သူတုိ႔ဟာ ရံႈးနိမ့္မႈေတြကို ႀကံဳေတြ႔ရမယ္ဆုိတာ နားလည္တယ္၊ ေနာက္ အရံႈးေတြၾကားမွာ၊ လဲက်ေနရာမွာ မေနဘူး၊ ရေအာင္ ျပန္ထလာၾကတယ္..ခုခ်ိန္မွာ သူတုိ႔ ျပန္တည္ေဆာက္ၾကတယ္၊ သူတုိ႔ ျပန္လည္ ေမြးဖြားလာၾကတယ္၊ သူတုိ႔ဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေလးစားတဲ့၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ေလးစားတဲ့ သူဆုိတာ လူတုိင္းကို အလုပ္နဲ႔ သက္ေသျပၾကတယ္ေလ.."

"...."

"ဒီေနရာမွာ အလ်င္းသင့္လို႔ ကၽြန္မ ေျပာျပခ်င္တာေလး တစ္ခု ထပ္ရွိေသးတယ္၊ ရွင္လည္း ၾကားမိႏိုင္ပါတယ္၊ ႏူကလီးယားစက္ရံုေတြ ေပါက္ကြဲေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ လူေတြကို ကယ္ဆယ္ေရးသမားေတြ အစာေ၀တုန္းကေပါ့၊ ရွိတဲ့ ရိကၡာက နည္းေနေတာ့ တန္းစီေနတဲ့လူတန္းလ်ား ႀကီးၾကားထဲက အေနာက္ေတာ္ေတာ္လွမ္းမွာ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔တဲ့အခါ ကေလး မစားရမွာ၊ ရိကၡာခြဲတမ္း မရမွာစိုးလို႔ ကယ္ဆယ္ေရးအရာရွိက ကေလးကို မုန္႔ေလး သြားေပးေတာ့...ကေလးက ဘာျပန္ေျပာတယ္ ထင္သလဲ.."

"...."

"သူ မယူႏိုင္ဘူးတဲ့...သူ႔လိုပဲ တစ္ျခားလူေတြလဲ ဆာေနတာပဲ...သူက ထူးၿပီးေတာ့ အခြင့္ထူးခံ မျဖစ္ခ်င္ဘူးတဲ့...အလွည့္က်အတုိင္းပဲ ေ၀ေပးလုိက္ပါ၊ သူ႔အလွည့္ေရာက္လို႔မွ ရိကၡာကုန္သြားရင္လည္း ရပါတယ္တဲ့..."
"အင္းေနာ္...ဘယ္ေလာက္ ေလးစားစရာ ေကာင္းသလဲ.."
"ဒါေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အစီအစဥ္ေကာင္းေတြေၾကာင့္ေပါ့...ဂ်ပန္မွာ ကေလးေတြကုိ ေက်ာင္းထားတဲ့အခါ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာတဲ့အထိ စာေပးမ သင္ဘူး...လူတစ္ေယာက္ ရွိသင့္ရွိထုိက္တဲ့ အျပဳအမူေတြ၊ စိတ္ဓာတ္ေတြ၊ ထားရမယ့္ သေဘာထားေတြကို ေနာက္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေလးစားတတ္ေအာင္ အရင္ဆံုး သင္ေပးတာ...ဒီလို အေျခေကာင္းတဲ့ ကေလးေတြဟာ ဒီလို စိတ္ဓာတ္မ်ိဳး ရွိတာ ကၽြန္မေတာ့ မအံ့ၾသမိဘူးေပါ့..."

"..."

"ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္မ အတြက္ ဒီလို အဓိပၸာယ္အမ်ားႀကီး ရွိေနတဲ့ စာတန္းေလးကို ကၽြန္မ အၿမဲ အမွတ္ရေနေအာင္ တက္တူးထိုးထားတာပါ..."
"အင္း...ကၽြန္ေတာ္ ဒါကို မေတြးမိဘူး၊ ဒါဟာ ႀကိဳးစားဖို႔ ေျပာတဲ့စကားတစ္ခြန္းပဲလို႔ အစက ထင္ခဲ့မိတယ္၊ ဒီလို အတြင္းက ထားရမယ့္ စိတ္ဓာတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မျမင္တတ္ခဲ့ဘူး..ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ 'ေမာ္နီကို' တကယ္ကို လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲပါ..."
"...."
သူမ ၿပံဳးျပေလသည္။ ထိုအၿပံဳးသည္ အလွဆံုး ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူမကို ဟုိတယ္သို႔ လိုက္အပို႔တြင္ သူမ ေျပာခဲ့သည့္စကားတစ္ခြန္းကား...
"ကမၻာႀကီးမွာ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ေလးစားတဲ့ လူမ်ိဳးေတြရွိတဲ့ႏိုင္ငံဟာ ဆင္းရဲလည္း ခဏပါပဲ..." တဲ့...။
Download Wun Zinn

0 comments:

Post a Comment