Sunday, August 9, 2015

ပထမဆံုး စြယ္စံုက်မ္းကို ဘယ္သူေရးခဲ့သလဲ။

စြယ္စံုက်မ္းဆုိတာ အားလံုးေသာ ဘာသာရပ္ေတြကို ေဖာ္ျပရွင္းလင္းထားတဲ့ စာအုပ္အစုအေ၀းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ အကၡရာအစဥ္လိုက္ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ေအဒီ ၁ ရာစုတုန္းက ဖလင္းနီဆုိသူ ေရာမၿမိဳ႕သားတစ္ဦး ေရးသားခဲ့တဲ့ သက္တမ္းအရင့္ဆံုး စြယ္စံုက်မ္းႀကီးဟာ ယခုတုိင္ ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ႀကီးကို သဘာ၀သမုိင္း စာအုပ္ႀကီးလို႔ ေခၚေ၀ၚၾကတယ္။

အတြဲေပါင္း ၃၇ တြဲ ပါ၀င္ၿပီး ေဆာင္းပါးေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ပါ၀င္ ပါတယ္။ အတြဲေပါင္း ၅၀၂၀ ပါ၀င္တဲ့ အႀကီးမားဆံုး စြယ္စံုက်မ္းႀကီးကေတာ့ တတိယအႀကိမ္ ျပဳစုထားတဲ့ တရုတ္စြယ္စံုက်မ္းႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အကၡရာစဥ္လုိက္ ဘာသာရပ္မ်ားကို စီစဥ္ေဖာ္ျပထားတဲ့ စြယ္စံုက်မ္းကို ၁၇၀၄ ခုႏွစ္မွာ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ဓမၼဆရာတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဂၽြန္ဟာရစ္လည္း ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ စြယ္စံုက်မ္းနာမည္က တစ္ေလာကလံုးဆုိင္ရာ ၀ိဇၨာနဲ႔သိပၸံ အဂၤလိပ္အဘိဓာန္ ျဖစ္ပါတယ္။

Credit : Inventions by Khing Maung Zaw

Download Wun Zinn

0 comments:

Post a Comment